نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟ تکذیب خرید تیام توسط استقلال برنامه هفته پایانی لیگ برتر انگلیس | جام به منچستر می‌رود یا لندن؟ عبدی زیر تیغ جراحی تمرین استقلال تعطیل شد ویسی خشمگین‌تر از روز مسابقه | نگران داوری‌ها و ناداوری‌ها هستم مصدومیت عجیب صادقی | فصل برای هافبک پرسپولیس تمام شد ساکت سومین جام را هم از استقلال می‌گیرد؟ مهاجم سابق پرسپولیس ارزشمندترین بازیکن جی لیگ پیشنهاد هندی برای چشمی علیپور پیشنهاد از لیگ ایران را تایید کرد| در دوراهی پرسپولیس یا سپاهان خطیر خالق اسپانسر‌های سرگردان استقلال برنامه‌های الشباب برای جذب دیبالا اولتیماتوم پیکان به عنایتی
سرخط خبرها

برای حسن یزدانی، مرد نقره‌ای توکیو | ما خودت رو دوست داریم پهلوون

  • کد خبر: ۷۶۷۳۷
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
برای حسن یزدانی، مرد نقره‌ای توکیو | ما خودت رو دوست داریم پهلوون
مردم از اینکه حسن یزدانی مدال طلا نگرفت ناراحت شدند، اما نه آنقدر که از ناراحتی او دلگیر شدند.

عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ چشم‌ها را دوخته بودیم به قاب تلویزیون و نیم خیز شده بودیم تا فریاد قهرمانی را سر بدهیم. داشتیم ثانیه‌های آخر از آن ۵ دقیقه را می‌شمردیم و توی دلمان خداخدا می‌کردیم که یزدانی به مقاومتش ادامه بدهد و با همان یک اختلاف امتیاز، طلای المپیک را بگیرد. امیدوار بودیم که تا چند ثانیه دیگر یزدانی باعث شادی ما خواهد شد، ولی همان طور که ثانیه‌های آخر را می‌شمردیم و دل توی دلمان نبود، تیلور خاکش کرد، درجا دو امتیاز گرفت و با یک امتیاز اختلاف در پایان بازی، طوری برنده میدان شد که دیگر جایی برای جبران کردن باقی نگذاشت.

 

او طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته کشتی آزاد در وزن ۸۶ کیلوگرم را از حسن یزدانی گرفت و با انتشار عکس دوبنده اش که بعد از این جدال از پشت پاره شده بود، در توییترش از بردی نوشت که حسابی برایش ارزشمند بود، چون یک سر آن یل مازندران ما بود و شکست دادن او، آن هم در ثانیه‌های آخر و بعد از مدتی که از او عقب بوده، برایش کار طاقت سوزی بود. او در توییترش نوشت این مدال طلا را به دست آوردم، ندادند!


زیبا؛ مثل کشتی گرفتن‌های حسن یزدانی

مدال طلای یزدانی که خیلی‌های مان رویش حساب کرده بودیم، نقره شد. دست‌هایی که انتظار داشتیم به نشانه پیروزی به آسمان بلند شود مشت محکمی شد که روی زمین فرود آمد. فریاد‌های سراسر شادی مان که دوست داشتیم با پیروزی یزدانی به گوش عالم برسانیم، خروشی شد که از دل خودش برآمد و توی سالن به گوش خیلی‌ها رسید. با این وجود، آنچه بعد از این رقابت در فضای مجازی و حقیقی به چشم می‌خورد، به جز ستایش پهلوانی یزدانی نبود.

 

همه ما بازی او را دیده بودیم، تلاشش را برای شکست حریف وقتی پای تیلور آمریکایی را با قلدری از تشک بیرون می‌انداخت و دست و پایش را که از چنگ او در امان نگه می‌داشت. شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از سایت‌های خبری پر شد از عکس‌ها و ویدیو‌های او؛ چه رقابت نفس گیرش با تیلور، چه بازی‌ها و قهرمانی‌های گذشته اش و چه بازنشر دوباره تصویر همان دیوارنوشته عاشقانه که می‌گفت: «تو به اندازه کشتی گرفتن‌های حسن یزدانی، زیبایی.» ویدیوی کشتی گرفتن حسن یزدانی با پسر مبتلا به سندروم داون هم این روز‌ها حسابی دست به دست شد و کاربری برایش نوشت: «تو همین لحظه که گذاشتی پشتتو به خاک بماله قهرمان شدی، برای همیشه.»


تختی، یزدانی و قیاسی

کاربری نوشت: «تو دوبار قهرمان شدی. بار اول وقتی که مدال نقره گرفتی و بار دوم وقتی که برای نگرفتن مدال طلا، شرمنده مردم شدی. مردم مدال طلا رو به تو دادند پهلوون.» دیگری گفت: «چقدر خوبه که این جامعه، این کشور و این مردم هنوز حسن یزدانی رو دارن.» شخص دیگری از این گفت که: «بیش از صدهزارتا کامنتی که برای حسن یزدانی در عرض کمتر از یک ساعت زیر آخرین پستش گذاشته شده که حتی یه دونه کامنت منفی توش نمی‌بینی و همش تشکر و خداقوت و فدای سرت هست، به من ثابت کرد مردم ایران می‌فهمن کی داره واقعا زحمت می‌کشه و کم کاری نمی‌کنه و روحیه پهلوانی داره.»


در این میان بسیاری از کاربران هم از جهان پهلوان تختی یاد کردند و به یاد او برای یزدانی چنین نوشتند: «مردم تختی پهلوان را از تختی قهرمان بیشتر دوست دارند.» یا «ما نسلی هستیم که با تو تختی را تصور کردیم.» یا «مردم عاشقتن. تو تختی دومی برای ما.»


عده‌ای دیگر هم واکنش او بعد از کسب مدال المپیک را با مرتضی قیاسی که مقابل کشتی گیر هندی ضربه فنی شد مقایسه کردند که گفته بود: «قرار نیست همه از المپیک با مدال برگردن.» کاربری نوشته بود: «این حرف قیاسی رو مقایسه کنید با واکنش حسن یزدانی که نقره گرفته. الکی حسن یزدانی تو قلب مردم جا نگرفته که، چون پهلوونه و صفای خالص.»


کاش مسئولان همین قدر برای شاد کردن مردم احساس مسئولیت کنند

واکنش‌ها بعد از انتشار پست یزدانی در اینستاگرام دو چندان شد. او از این گفت که: «آرزو داشتم امشب با تکرار طلای المپیک بار دیگر سهم کوچکی در شادی دل شما عزیزان داشته باشم، اما شرمنده ام که تقدیر این گونه نشد.» و همین کلمه «شرمندگی» کافی بود تا دوباره موجی از واکنش‌های مثبت زیر پست او شکل بگیرد. کاربری برای او نوشت: «اونایی که باید شرمنده این مردم باشن نیستن، تو چرا؟»

 

و کاربری دیگری نوشت: «کدوم مسئولی رو سراغ دارین که این قدر نسبت به خوش حال کردن دل مردم احساس مسئولیت کنه؟» یکی نفر دیگر هم برای او نوشت: «مدال غیرت از دست ملت به گردن تو آویخته شد.» یزدانی همچنین این نوید را داد که: «در تمام این سال‌ها همیشه دعای خیر و انبوه محبت‌های شما، موجب انگیزه و دل گرمی من روی تشک بوده و این بار هم دلیلی است برای اینکه باز با تمام توان بجنگم و در میدان‌های پیش رو دلتان را شاد کنم.»


پرویز پرستویی زیر این پست برایش نوشت: «عموحسن عزیز نایب قهرمانی ات مبارک همه مان باشد. شما همیشه قهرمان بودی و قهرمان خواهی بود.» بهرنگ علوی از این گفت که: «سر تاپات طلاست. نقره بهانه است.» محمدرضا گلزار هم از او با عنوان «قهرمان» یاد کرد.
محسن چاوشی هم کسی بود که با انتشار یک ویدئوکلیپ کوتاه از او گریزی به مقالات شمس زد و نوشت: «دو کس کشتی‌ای می‌گیرند یا نبردی می‌کنند. از آن دو کس، هرکه مغلوب و شکسته شد؛ حق با اوست! نه با آن غالب! زیرا که: انا عند القلوب المنکسره (من نزد قلب‌های شکسته هستم)»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->